Ferrari laboruje s motorem, přeplňovaným elektrickým turbem

458Zahraniční magazín 4WheelsNews přišel s poměrně zajímavou novinkou, která by měla údajně pocházet od zdroje, blízkého samotné automobilce Ferrari. Podle všeho se totiž ve zdejším vývojovém oddělení pracuje na menším motoru, přeplňovaném elektricky poháněným turbem.

Důvody pro tento krok jsou dva. Jeden se týká samotných vlastností a sice odstranění turbo-lagu. Odvěká nevýhoda turba s nedostatkem točivého momentu před natlakováním a následný kopanec, by tak mohla vzít za své. Druhý důvod se dnes již klasicky týká ekologie a je o snížení spotřeby motoru a tím i emisí. Předpokládá se, že motor, se kterým Ferrari pracuje, není dvanáctiválec. Plnokrevné motory od Ferrari budou pokračovat coby atmosferické a turba tak dostanou jen osmiválce, případně i menší.

Moudří vědí, že Ferrari není první značkou, která se zabývá technologií elektického turba. Jako úplně první na trh tuto technologii protlačí pravděpodobně Audi v produkční verzi konceptu RS5 TDI. Třílitrový turbodiesel s elektickým turbem v RS5 poskytuje 385 koní a 750 Nm točivého momentu. Úplně vzdálen od tohoto nápadu není ani Mercedes, potažmo divize AMG. I zde je prý elektrické turbo v pořadí.

Které Ferrari dostane e-turbo jako první se zatím neví, nicméně připravovaná M458-T Italia to zřejmě nebude. Ta už má zamluvený osmiválec twin-turbo. Hovoří se však o jakémsi vstupním modelu plánoveném na rok 2020, který by mohl dostat šestiválec o výkonu 500 koní. Tak snad tady?