McLaren P1 GTR má být nejlepší řidičský vůz na trať

P1 GTR 1McLaren P1 GTR, pojatý jako designový koncept, se představil na právě proběhlém festivalu v Pebble Beach. Jedná se o po všech stránkách vylepšenou verzi silničního McLarenu P1, určenou výhradně na trať.

Asi nejrozsáhlejších úprav se dočkala aerodynamika vozu. Předek se rozšířil o osm centimetrů, přibyl karbonový spojler, jiné nádechy k radiátorům a brzdám a další prvky. Celý vůz si sednul o několik milimetrů blížek zemi a zadní aktivní spojler byl vyměněn za pevný, podepřený dvěma karbonovými vzpěrami. Jediným aktivním prvkem je na něm hydraulicky ovládaný Drag Reduction System. P1 GTR obouvá závodní devatenáctipalcová kola se středovou maticí. Pro jejich co nejrychlejší výměnu je k dispozici palubní zvedací systém převzatý z modelu 650S GT3.

Pro více výkonu vyladili inženýři v McLarenu stávající osmiválec 3.8 litru spojený s elektromotorem. Výsledný kombinovaný výkon obou komponent je rovných 1000 koní. Největší vliv na to má asi výfukový systém bez katalizátorů a tlumičů, vyrobený z titanu.

Divize McLaren Special Operations začne P1 GTR stavět hned jak z linek sjede poslední P1. Právě majitelům silniční verze bude GTR varianta nabídnuta spolu s možností absolvovat speciální řidičský trénink a zúčastnit se akcí, pořádaných McLarenem. Kolik kusů se vyrobí, bohužel nevíme, nicméně každý by měl stát necelé dvě miliardy liber.