Fiat 500X oficiálně

500X 5Po dvojici teaserů, které oběhly internet, představil Fiat včera svůj crossover oficiálně. Malý Jeep Renegade tak dostane italského bráchu a Fiat 500 vůbec poprvé za celou svojí historii nabídne pohon všech čtyř kol. Nejen to ale bude doménou 500X, k dispozici budou také překvapivě silné motory a devítistupňový automat.

I s verzí X čítá modelová řada 500 v tuto chvíli už 6 různých modelů. Od nejmenšího klasického hatchbacku, po MPV 500L Living, jehož test si můžete přečíst zde. 500X ovšem přinese svěží vítr do plachet a zatímco „elkové“ modely nebyly kvůli kontroverznímu vzhledu přijaty kdovíjak dobře, malý crossover vypadá velice slušně. K dispozici bude městská verze „metropolitian“ a poté ještě jedna, určená mimo město. Za plus lze považovat i poměrně rozumné rozměry, délka se nevyšplhala přes 425 centimetrů, ale nijak zázračně velký není ani kufr, který má 350 litrů.

Nejslabším motorem bude pro 500X k dispozici diesel 1.3 MultiJet II o výkonu 95 koní, který doplňuje ještě výkonnější, taktéž dieselový 2.0 MultiJet II o výkonu 140 koní. To je z dieselové strany vše a Fiat se soustředí především na benzínové motory. Při uvedení na trh bude k dispozici 1.4 Turbo MultiAir II o výkonu 140 koní, 1.6 MultiJet II o výkonu 120 koní a 2.0 MultiJet II o výkonu 140 koní. Poslední ze jmenovaných bude mít pohon všech kol a zmíněný devítistupňový automat.

To nejzajímavější ale přijde teprve časem. Na trh se postupně dostane ještě základní 1.6 R-TorQ o výkonu 110 koní s pětistupňovým manuálem, silnější 1.4 Turbo MultiAir II o výkonu 170 koní a konečně nejsilnější a velmi překvapivý 2.4 Tigershark s výkonem krásných 184 koní.

Fiat 500X bude k dispozici ve více než stovce zemí po celém světě a zvažuje se dokonce, že by s ním Fiat vyrazil i do Austrálie. Ceny zatím neznáme, k mání budou až blíže k datu uvedení.