Donkervoort představil extrémní D8 GTO Bilster Berg Edition

D8 GTO Bilster Berg 10Pod tímto názvem, který se blbě vyslovuje a ještě hůř píše, se ukrývá dost možná nejextrémnější variace na Lotus Seven, která kdy bude k mání v prodeji. Jedná se o čtrnáctikusovou edici D8 GTO, oslavující rekord na německé trati Bilster Berg.

V základu se až tolik nezměnilo. Pod kapotou je stále přeplňovaný pětiválec o objemu 2.5 litru, který poskytlo Audi. Jeho 380 koní je sice stejných jako u standardní verze, ale co víc bychom ještě chtěli, když už takhle to Donkervoort umí z nuly na sto za 2.8 sekundy. Novinkou je však lehčí setrvačník a závodní spojka. Dále se měnil i podvozek. Zavěšení bylo přenastaveno a dostalo tužší stabilizátory. Pneumatiky nově obouvají závodní semi-slicky.

Díky změnám v interiéru, kde něco letělo ven a něco se proměnilo v karbon, ušetřila edice Bilster Berg celkem 10 kilogramů oproti standardu. Možná se to nezdá jako moc, ale je třeba vzít v potaz, že zde navíc přibyla ochranná klec.

Exteriér a interiér obsahují drobné designové změny a samozřejmě i označení edice. To je dobrá zpráva vzhledem k tomu, že každý ze čtrnácti kusů tohoto zběsilého roadsteru, vyjde celkem na 4 155 000 korun.