Honda NSX druhé generace je konečně venku

Honda NSX 5Již dlouhou řadu let se Honda odhodlávala vyjet s nástupcem legendárního sportovního modelu NSX. Původní vůz, tak neodmyslitelně spjat s Ayrtonem Sennou, zakončil svou pouť v roce 2005 a z nové generace se postupně stal jeden z nejočekávanějších vozů vůbec.

A teď je konečně tady. Honda jej za velké slávy odhalila v americkém Detroitu. Tentokrát už se nejedná o žádný koncept, tohle je plnohodnotná produkční verze, která vyjede jako modelový rok 2016. Novinka o něco vyrostla jak do šířky, tak do délky a celkově má 4.47 metru délky.

Jak jsme se dozvěděli již dříve, jedná se nově o hybrid. Nečekejme však zeleňoučký povyk a zobrazování lístečků na palubní desce. NSX je novodobý sportovní hybrid, kombinující výkon šestiválce umístěného za zády jezdce a tří elektromotorů, posílajících výkon jak na zadní, tak hlavně na přední kola. Kompletní číslo výkonu zatím není známo, ale šestiválec sám o sobě (samozřejmě za doprovodu dvojice turbodmychadel), poskytuje přes 550 koní. Se zadními koly je propojen devítistupňovou samočinnou převodovkou. Tato specifikace by měla stačit Hondě k tomu, aby udržela krok s moderními supersporty, Ferrari 458 počínaje, McLarenem 650S konče.

Ačkoliv hmotnost nebyla zatím udána, víme, že se bude v konstrukci vozu jednat o seskupení těch nejmodernějších materiálů. I tady jde nové NSX ruku v ruce s předchůdcem, které bylo prvním celohliníkovým sporťákem na světě. Rám vozu bude tedy vyroben z kombinace hliníku a vysokopevnostní oceli, karoserie potom z kombinace hliníku a kompozitu. NSX bude obouvat kola o velikosti 19 a 20 palců a brzdit karbon-keramickými brzdami. K dispozici bude také systém Super-Handling All-Wheel Drive, který nabídne moderní vektorování točivého momentu. Samozřejmostí je i Launch Control.

Interiér, i přes sportovní zaměření vozu, je pojat poměrně luxusně a komfortně. Zajímavostí je, že se celá kabina posunula oproti konceptu kupředu, aby vznikl ničím nerušený výhled pro řidiče. Stejně jako staré NSX, musí i toto umět z pohledu řidiče „zmizet“ aby pocitově zůstal jen řidič a vozovka. Pilot může ze svého pracoviště také volit jeden ze 4 jízdních režimů.

Objednávky na vůz bude Honda přijímat již během tohoto roku a cena je stanovena na vykopávacích 150 tisíc dolarů (3.57 milionu korun).