Ferrari odhalilo přeplňovaného nástupce modelu 458

Ferrari 488 GTB 6Původně se myslelo, že se bude nástupce oblíbené 458 jmenovat 458 M, ale nakonec z Ferrari vylezlo 488 GTB. Tedy ne, že by na tom nějak záleželo. Podstatné je, že je nový supersport výkonnější, rychlejší, ale už teď taky velice kontroverzní.

Nejžhavější novinkou 488 GTB je totiž nový, menší a přeplňovaný motor. Agregát je stejně jako v případě 458 osmiválcový, ale objem se srazil ze 4.5 litru na 3.9 a každá řada válců dostala turbodmychadlo. Díky nim umí motor výkon 670 koní a točivý moment 760 Nm, dostupný už ve třech tisících otáčkách. Na zadní kola se tyto hodnoty přenáší skrze vylepšenou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zrychlit umí vůz z nuly na sto během tří sekund, z nuly na dvě stě potom za 8.3 sekundy. Maximálka činí 330 km/h a už je znám i čas na okruhu Fiorano, který 488 GTB zdolala za 1 minutu a 23 sekund, což je o dvě sekundy rychlejší než v případě 458.

I přes to, že znějí fakta kolem motoru více než dobře, obávají se teď všichni dvou věcí. Zaprvé nikdo neví, jak to bude se zvukovou kulisou. I přesto, že Ferrari slibuje „plnohodnotný, čistý a jasně rozeznatelný zvuk“ turba ve výfuku působí jako přirozené tlumiče a sami víme, co udělalo použití turbodmychadel s původně uječenými F1. Další věc je samozřejmě odezva na plyn a charakter. Turbomotor už z principu nemůže poskytnout takové dávkování výkonu jako atmosférická jednotka, protože jeho průběh je zcela odlišný a maximálních hodnot je dosahováno v nižších otáčkách.

Zatímco nad motorem zůstává viset tak trochu otazník, o vytříbenosti dalších aspektů vozu nikdo příliš nepochybuje. Odpružení je zajištěno aktivními tlumiči, mezi zadními koly se nachází diferenciál E-Diff a vše hlídá systém kontroly trakce F1-Trac. Výrazného vylepšení by se měl dočkat i Side Slip Angle Control, který povolí přetáčivý smyk až do takové míry, kterou uzná za vhodnou, potažmo než vydedukuje, že řidič již nemá auto pod kontrolou.

Více detailů, ceny a taky to, kdy půjde 488 GTB do prodeje, dozvíme se za měsíc při příležitosti autosalonu v Ženevě.