Ford ukázal nový Focus RS

FordFocusRS_01_1Stejně jako Ford GT a GT350 Mustang, je i nový Focus součástí modelové ofenzívy sportovních vozů, kterých chce značka uvést do roku 2020 celkem dvanáct. Relativně krátce po uvedení Focusu ST v dieselové i benzínové variantě, před námi stojí ještě nejsilnější verze RS.

Jednoznačně největší novinky přináší pohonné ústrojí. Srdcem vozu je čtyřválec 2.3 litru EcoBoost, vyvinutý konkrétně pro RS. Jeho výkon prozatím není potvrzen, ale Ford mluví o více než 320 koních. Ty putují skrz šestistupňovou manuální převodovku nově na všechna čtyři kola. Systém je schopen poslat na zadní nápravu až 70% točivého momentu, ale tím nekončí. Samotné rozdělování momentu je řešeno dvojicí elektronicky ovládaných spojek, umístěných přímo u kol. Veškerý točivý moment na zadku dostupný, je tak možné poslat pouze na jedno kolo. Toto vektorování točivého momentu by mělo mít za následek naprosto vyvážené chování v zatáčkách.

Focus RS bude obouvat devatenáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, případně Super Sport 2. Exteriér doplňují přední i zadní spojler, které dodávají solidní přítlačnou sílu, a dále chladící průduchy k brzdám. Ze zadního nárazníku ční dvojice skutečně velkých koncovek, před kterými se ukrývá elektronický ventil, zajišťující rovnováhu mezi zpětným tlakem a zvukem.

Fotografie interiéru se dost pravděpodobně objeví až u příležitosti březnové Ženevy, ale Ford zde slibuje kromě infotainmentu SYNC také přídavné budíky sledující tlak turba, teplotu oleje a tlak oleje. Perličkou za příplatek potom budou skořepinová sedadla Recaro, zatímco standardem jsou kožená anatomická.

Více detailů a taky kdy se začne nový Focus RS prodávat, bude nám sděleno u příležitosti zmíněného ženevského autosalonu.