Mazda do budoucna zvažuje naposilovanou MX-5

Mazda MX-5 6Nová Mazda MX-5 ještě neodhalila všechna svoje data a finesy, přesto se z vyšších míst japonské značky dozvídáme o možné ostré verzi, do budoucna zvažované. Na toto téma se rozhovořil Kudo Hidetoshi a je prý dost možné, že by se u čtvrté generace MX-5 poprvé objevila zkratka MPS.

Otázkou však zůstává, jaký další motor doplní nabídku. Aktuálně se v ní nachází menší SKYACTIV-G o objemu 1.5 litru a výkonu 129 koní a větší dvoulitr ze stejné rodiny, jehož výkon zatím není potvrzen, ale mluví se o 155 koních. Jako první bude muset padnout rozhodnutí, jestli přeplňovat či nepřeplňovat. V případě, že by MX-5 zůstala čistě atmosférická, padnula by volba dost možná na SKYACTIV o objemu 2.5 litru. Ten má v současné modelové řadě 184 koní a 250 Nm točivého momentu, což by s MX-5 zahýbalo určitě velice slušně.

Kudo Hidetoshi ovšem hovoří ještě o jedné věci, která je velmi podstatná, a tou je zachování rozložení hmotnosti. Pokud si chce MX-5 ponechat svých ideálních 50:50, bude pravděpodobně muset na větší a tím pádem těžší motor zapomenout a místo toho vsadit na přeplňovaný dvoulitr. I přeplňovaný SKYACTIV se Mazda v budoucnu chystá nabízet do většiny svých modelů.

Kdy a kde se případná vyostřená MX-5 poprvé objeví, to můžeme zatím jen odhadovat. Každopádně Hidetoshi dodává, že předpokládaná životnost čtvrté generace je celých 10 let a na všechno je tedy zatím ještě dost času.