Nissan předvedl závodní speciál GT-R LM Nismo

GT-R LM Nismo 8Super Bowl je zdá se poměrně velkou událostí nejen ve světě míčových her. Například Nissan při této příležitosti předvedl svůj nový Le Mans prototyp, se kterým se zúčastní šampionátu v dané třídě. GT-R LM Nismo má však oproti konkurenci jednu velkou zajímavost. Má totiž pohon předních kol.

U vozů této kategorie bydlí motor většinou za zády řidiče. Ne však u Nissanu. Zde se pod dlouhatánskou přední kapotou ukrývá dvakrát přeplňovaný, třílitrový šestiválec VRX 30A Nismo, pohánějící přední kola skrze pětistupňovou sekvenční převodovku. Mezi koly, která jsou na přední nápravě pochopitelně širší než na té zadní, se nachází samosvorný diferenciál. Systém pohonu je dále schopen ještě rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a využívat jí pro zlepšení akcelerace.

Speciál je poměrně kompaktní. Má délku pouhých 4.6 metru, šířku 1.9 metru a je vysoký jen lehounce přes metr. Díky tomu a také díky uhlíkové karoserii, podařilo se stlačit hmotnost na 880 kilogramů. I přesto k zastavení využívá kromě rekuperace i šestipístkové brzdy na přední a čtyřpístkové na zadní nápravě. Ty byly vyvinuty přímo Nismem a zajímavostí je, že třmeny jsou ovládány výhradně elektronicky. Mezi pedálem a nimi neexistuje mechanická vazba.

Nissan se se svým novým želízkem v ohni zúčastní celého šampionátu FIA World Endurance Championship ve třídě LM P1. První start si dá již 12. dubna na britském okruhu Silverstone.



YouTube Direkt