Právě testujeme: Subaru XV 2.0D

P1000753Plochý čtyřválec pod kapotou, permanentní pohon všech kol, robustní zavěšení a souhvězdí ve znaku. Prostě Subaru jako vyšité. I když musela i tato tradiční japonská značka ustoupit ruce trhu a vytvořit crossover, ze svých hodnot neustoupila a XV je proto stále vším, co dělá ze Subaru to, čím je.

Pod kapotou nepřehlédnutelného, sytě oranžového auta, ukrývá se plochý dvoulitrový diesel, poměrně horká novinka v nabídce. Motor má 108 kW a 350 Nm točivého momentu, což XV propůjčuje dostatek výkonu i ke svižnější jízdě. Už od 1500 otáček motor zabírá s vervou a jediné co je třeba mít na paměti je prodleva turbodmychadla, která je značná. K tomu všemu má motor jen velmi nízkou spotřebu. Až doposavad se vyskytuji hlavně ve městě a to za nějakých šest litrů na sto.

Od prvního uvedení XV na trh také Subaru o něco přitvrdilo podvozek. Ten je nyní poměrně tuhý, karoserii v zatáčkách podrží a auto díky permanentnímu pohonu všech kol zachovává naprostou jistotu. Snad jen po městě mohou přijít chvíle, kdy už by šlo XV klasifikovat jako nepříliš pohodlné a tužší.