Koenigsegg představuje megacar Regera

Koenigsegg Regera 10Regera je bezesporu jedním z velmi očekávaných přírůstků do světa supersportů. Nebo bych měl říci raději „megasportů“? Ač může to „mega“ v názvu znít skoro dětinsky, má své opodstatnění. Regera je totiž jedním z prvních vozů, jejichž výkon překročí jeden megawatt.

A kolik to má být přesně? Tisková zpráva konkrétní hodnoty neuvádí, ale uvádí, že to bude přes 1500 koní a přes 2000 Nm točivého momentu. Zároveň také říká, že 1100 koní bude pocházet ze spalovacího pětilitrového osmiválce twin-turbo a dalších 700 ze trojice elektromotorů. Pokud bude umět Regera přenést tuto sílu všechnu, podotýkám pouze na zadní kola, znamenalo by to až 1800 koní. Zajímavostí také je, že se suchou hmotnost Regery podařilo stlačit na hodnotu 1420 kilogramů.

Součástí toho, proč Regera váží jen tolik, je vskutku neobvyklý systém, který Koenigsegg nazval jako Koenigsegg Direct Drive (KDD) a který nahrazuje tradiční převodovku jen přímým spojením motoru na kola. Žádné převody se tedy nekonají a Koenigsegg tak naplno využije potenciálu elektromotorů, které mají maximum točivého momentu již od nuly. Výhodami systému je prý až o 50 % nižší tření oproti konvenčním převodovkám a taky to, že celý systém včetně elektromotorů a baterií, přidal na hmotnosti jenom 88 kg. Kromě této speciality bude mít Regera také plně skládatelné aktivní přítlačné křídlo, umístěné na zádi.

A jak jsou na tom hodnoty zrychlení? Samozřejmě zcela šíleně. Z nuly na sto to Regera umí za 2.8 sekundy. Víc vás ale zaujme asi to, že z nuly na čtyři sta to trvá pouhých 20 sekund. A to je neskutečně rychle…

Regera bude vyráběná ručně a pouze v počtu 80 kusů. Cena je zatím neznámá ale myslím, že by se mohla šplhat přes jeden milion euro.