Právě testujeme: Volkswagen Passat BiTDI

P1010533Volkswagen Passat osmé generace přišel na náš trh nedávno a s sebou si přivezl několik novinek. Rozšířila se zejména jeho výbava v oblasti jízdních asistentů, do určité míry (ale zase ne moc) se změnil i vzhled. Pod kapotou si navíc veze opravdu horkou novinku, která způsobuje milovníkům „TéDéÍček“ mokré sny už teď.

Jedná se o nový motor označený jako BiTDI a jak sám název napovídá, oblíbený dieselový dvoulitr dostal do party ještě druhé turbodmychadlo. Výsledný výkon je krásných 240 koní, točivý moment činí na dvoulitr nevídaných 500 Nm a vše je navíc napojeno výhradně na dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG a pohon všech kol.

A jak to funguje? Nadmíru dobře. Motor získal s druhým turbodmychadlem použitelný rozsah, ve kterém vždy pokulhával. BiTDI se solidní vervou táhne už od 1500 otáček, aby jej zastavilo až rudé pole, znamenající pět tisíc otáček. K tomu si přičtěte v každém režimu bezvadně fungující převodovku, adaptivní podvozek a máte vůz, kterým se budete chtít nechat doprovázet na cestě až na konec světa. Snad jen ten vzhled je malinko sterilní a také bych byl rád, kdyby se od šesté generace konečně něco změnilo v interiéru. V tomto ohledu je prostě Passat až příliš konzervativní.