Cadillac chystá ATS-V se sedmilitrovým osmiválcem a manuálem

Již dříve prosákla na světlo světa informace o chystané silnější verzi modelu ATS-V. Nyní již víme, že ponese název ATS-V+ a že se bude jednat o vůz lehčí a celkově ostřeji naladěný. Víme taky to, že se pod jeho kapotou bude nacházet gigantický osmiválec o objemu sedmi litrů, propůjčený z Camara Z/28 a Corvette Z06 minulé generace.

Řeč je o motoru s označením LS7, který je ručně stavěný v General Motors Performance Build Center v americkém Michiganu. Jednotka zachovává klasickou koncepci se dvěma ventily na válec, nicméně ony ventily už jsou titanové, stejně jako ojnice. Výkon sedmilitrového LS7 v Camaru Z/28 činí 505 koní a točivý moment je 650 Nm. I kdyby se s těmito hodnotami pro účely ATS-V+ již nehýbalo, jedná se o slušný skok oproti přeplňovanému šestiválci 3.6, jenž má pod kapotou ATS-V 464 koní.

Důležitým faktem je i novinka ohledně převodovek. Kromě klasického osmistupňového automatu, nabídne ostrá verze i sedmistupňovou manuální převodovku, propůjčenou z Chevroletu Corvette.