Nahlédnutí do letošních statistik inzertního serveru Sauto.cz

o2_frontAsi nikoho nepřekvapí, že i současné statistice inzerovaných ojetin na českém trhu vládne Škoda, konkrétně potom stálice v podobě modelu Octavia. S méně než polovinou vozů se na druhém místě objevuje mateřský Volkswagen, nejhojněji zastoupený Passatem, a na místě třetím jen s malou ztrátou Ford, z jehož modelů nejčastěji narazíme na Focus.

Poměrně zajímavou statistikou je cena jednotlivých značek skrz regiony. Zatímco Volkswagen stojí ve všech krajích velmi podobně a blízko celorepublikovému průměru, oblíbený Opel má hodně kolísavou tendenci. Zatímco v Jihočeském kraji je průměrný Opel s cenou pod 150 tisíc nejlevnější, v Olomouckém kraji a na Vysočině je naopak až o 70 tisíc nad celorepublikovým průměrem.

grafikaCo do německých značek, jejichž modely zastupují celou třetinu inzerce, volí Česká Republika zejména starší vozy s vyšším nájezdem kilometrů. BMW, Mercedes i Volkswagen mají průměrně najeto lehce přes 160 tisíc kilometrů, shodně jsou v průměru 9 let staré a liší se samozřejmě cena. Zatímco za ojetý Volkswagen dáte v celorepublikovém průměru 219 tisíc korun, za Mercedes i BMW zaplatíte zhruba dvojnásobek.

Ceny všech vozů pochopitelně silně ovlivňuje výbava. Ve vyhledávači lidé nejčastěji vyžadují dnes již standardní bezpečnostní prvky jako je posilovač řízení, ABS a airbagy. Naopak klimatizaci nebo elektrická okna volí jen lehce přes 50 % vyhledávajících a pouze naprosté minimum vyžaduje hliníková kola, vyhřívaná sedadla nebo navigaci.