Jaguar otestoval padák pro rekordní Bloodhound SSC

F-Type Parachute 2Pomalu se blíží doba, kdy raketově a turbínou poháněný Bloodhound SSC vyjede na solnou pláň, aby se zde pokusil překonat významnou rychlostní hranici Po tom, co tento vůz zdolal 760 mil za hodinu (1223 km/h), míří na milník v podobě 1000 mil v hodině (1609 km/h). Před samotným pokusem je však potřeba otestovat, jak rekordní vůz zastavit.

A jak jinak otestovat padák ke zpomalení vozidla, než jeho vyzkoušením na nejrychlejším autě partnerského Jaguaru. Speciálně upravený F-Type R se tedy rozjel po runwayi bývalé základny RAF, aby zde dosáhl své maximální rychlosti 299 km/h. V tu chvíli zatáhl uvnitř sedící Andy Green (pilot samotného Bloodhound SSC) za šňůru, a vypustil padák připravený na zádi auta přesně stejným způsobem, jako bude i při pokusu o rekord.

Padáky, které vyvolají ve chvíli vypuštění několik tun aerodynamického odporu, jsou jen jedním ze tří brzdných systémů, kterými bude Bloodhound SSC při rekordní jízdě disponovat. Kromě nich jsou na voze ještě aerodynamické brzdící klapky a pochopitelně i kotoučové brzdy, které se však využijí teprve v rychlostech pod 300 km/h, aby neshořely.



YouTube Direkt