Lotus představil novinku 3-Eleven

3-Eleven 06„Nekompromisní manifestace ducha Lotusu“ přesně tak zní motto, se kterým Lotus představil svůj nový vůz. Pod netradičním názvem 3-Eleven se ukrývá radikální jedno nebo dvousedadlový roadster, který plánuje britský výrobce uvést na trh jak v čistě okruhové, tak i v silniční verzi. Svůj debut měl vůz v Goodwood.

V první řadě se sluší říct, že se jedná o nejdražší, ale zároveň také o nejrychlejší produkční vůz, který Lotus za svou historii vyrobil. Výkon 450 koní, který putuje z přeplňovaného šestiválce od Toyoty, sice v dnešní době nezní jako nijak extrémní hodnota, ale mějme na paměti, že pohotovostní hmotnost není ani 900 kilogramů. Díky kombinaci obojího, umí 3-Eleven zrychlovat z nuly na sto za necelé tři sekundy a vyvinout maximální rychlost 280 km/h u okruhového a 290 km/h u silničního modelu. Zatímco u toho silničního putuje výkon na zadní kola skrze šestistupňový manuál, u okruhového je to šestistupňová sekvence. V obou případech bychom mezi zadními koly nalezli samosvorný diferenciál Torsen.

Základ obou vozů je jinak shodný a jedná se o hliníkový monokok, doplněný o bezpečnostní rám, pro okruhový model samozřejmě s homologací FIA. Karoserie je vyrobená z nového kompozitního materiálu, který není blíže specifikován, ale podle Lotusu je o 40 % lehčí než laminát se skelnými vlákny. Na přední kola obouvá 3-Eleven osmnáctipalcové pneumatiky, na zadní potom devatenáctipalcové. Do brzdových kotoučů se zakusují čtyřpístkové brzdiče AP Racing.

Název vozu začíná dávat pořádně smysl, teprve když dojde na čísla produkce. 3-Eleven, neboli v češtině 3-jedenáct, totiž Lotus plánuje vyrobit právě 311 kusů. Zatímco varianta se silniční homologací vyjde na 82 tisíc liber (3.1 milionu korun), ta okruhová bude stát dokonce 115 tisíc liber (4.4 milionu korun).