Právě testujeme: Honda CR-V 1.6 i-DTEC

P1060216Luxusní vnější vzhled doplněný o salvu LED diod na přídi, spousta místa uvnitř a pod kapotou až obdivuhodně výkonný malý diesel. Přesně taková je nová Honda CR-V, která se pyšní faceliftem pro letošní rok. Ke mně se dostala dokonce v nejvyšší výbavové specifikaci Executive, s několika jízdními asistenty a s tabletem uprostřed palubní desky. To vše v elegantní černé barvě.

Nutno uznat, že interiér v nejvyšší výbavě, zejména potom oděn do béžové kůže, nevypadá vůbec špatně. Ač materiály nejsou na špičce toho, co lze v současnosti pořídit, jeho zpracování je velmi robustní, o čemž svědčí i fakt, že uvnitř nejsou slyšet stran interiéru žádné pazvuky. Vnitřní prostor vyniká i svou praktičností. V druhé řadě sedadel je místa přehršel a kufr o objemu 589 litrů se v rámci segmentu taky řadí mezi ty větší. Palubní desce dominuje systém Honda Connect. Jedná se v zásadě o plnohodnotný tablet s operačním systémem Android, jehož možnosti nejsou pro použití v autě nijak omezené.

Motor 1.6 i-DTEC má na svůj objem nadmíru vysoký výkon 118 kW a také ho umí ukázat. Vůz zrychluje velmi svižně, přesto však nemá klasický projev dieselových motorů, turbokopanec se nekoná a křivka výkonu je velmi lineární. Skoro bych řekl, že až moc, protože gradování je hodně pozvolné a pocitově agregátu chybí výkonová špička, což jej činí naprosto nevhodným pro sportovní jízdu.