Právě testujeme: Jeep Wrangler Unlimited

P1090744Je kladivem s pruhy a hvězdami vybouchán z poctivé americké oceli, projede všude a jen co do něj sednete, je pro vás jediná správná vlajka ta konfederační. Jeep Wrangler je legenda, která se jen s málo změnami drží ve výrobě již dekády. Já jí mám možnost otestovat s dieselovým 2.7 CRD, pětistupňovou automatickou převodovkou a střechou Sunrider.

Už první usednutí do Wranglera je jako přechod do jiného světa. Interiér sice skrz léta získal řadu komfortních prvků, základ však zůstal původní. Skrz nízké okno hledím na dlouhou a vysokou kapotu, sedím pochopitelně o hodně výše, než drtivá většina okolního provozu. Městská jízda, a vlastně celkově jízda po silnici, není ničím, co by Wrangler přímo vyhledával. Tuhé nápravy v kombinaci s gigantickými pneumatikami neposkytují mnoho jistoty a celé to působí dojmem, jako by se mělo jednat jen o rychlý přejezd do Wranglerovi domoviny – do terénu.

A přesně tady je auto jako doma. Pákou vedle voliče převodovky lze navolit pohon všech čtyř kol, tlačítky pod volantem potom uzavřít přední a zadní diferenciál nebo odpojit stabilizátory pro větší křížení náprav. Síly má motor dostatek, a kdyby náhodou nastala situace, ve které se motor zadýchá, vytrhne mu trn z paty redukce, zkracující převodový poměr.