Právě testujeme: Audi Q7 3.0 TDI

P1100636První generace největšího SUV od Audi, modelu Q7, udržela se ve výrobě solidních devět let. Její prodejní úspěchy byly nemalé a to i přes drobně kontroverzní design, kvůli kterému mnozí neváhali Q7 označit za zazavalitý ingot. Pokud se vám první vůz nelíbil, ani druhá generace váš dojem tímto směrem nezlepší. Zkuste ale nasednout a popojet 100 metrů.

Náhle totiž zjistíte, o čem Audi Q7 je. Vnější obal to rozhodně není, neboť to, na co bude Audi lovit zákazníky, je hlavně dokonalý komfort, široký záběr výbavy a špičková technika. Jak jsem totiž brzy zjistil, na světě je jen málo aut, nabízející takovou univerzálnost jako právě Q7. Ať již potřebujete jet v sedmi (a přitom ještě stále nakládat něco do kufru), jet daleko, jet terénem, jet bezpečně, jet rychle, jet…no prostě jak si zamanete, Q7 poslouží vždy na výbornou.

Pod kapotou se snoubí kultivovaný naftový šestiválec, dost možná s tím nejlepším, co je aktuálně v nabídce na poli automatických převodovek. Ano, tušíte správně, mluvím tady o měničovém osmistupňovém automatu z dílen německého ZF. Z této skříně se důstojný výkon 200 kW přenáší na všechna čtyři kola, a stejně jako přední, jde i ta zadní náprava také řídit. To propůjčuje vozu nejen stabilitu ve vysokých a manévrovatelnost v nízkých rychlostech, ale také vcelku zběsilou úroveň gripu, díky které je rozměrné a ne zrovna lehké SUV schopno řezat zatáčky až obdivuhodným způsobem. To vše podotýkám v příkladném tichu a za doprovodu komfortu ze strany vzduchového podvozku.