Bugatti Chiron pod plachtou a v dalších detailech

Chiron 1Celý svět už napjatě očekává novinku, která nahradí dnes již legendární supervůz Bugatti Veyron. O novém počinu Bugatti se ví zatím to, že se bude jmenovat Chiron podle konceptu z roku 1999, a také že se představí příští rok na ženevském autosalonu. Poměrně zásadní ránou je cena, která by se měla vyšplhat na 2.2 milionu euro (59 milionů korun).

Stejně jako Veyron, bude i nový a o 25 milionů dražší Chiron omezen na určitý počet kusů. Zatímco Veyronu se mělo od prvopočátku vyrobit 450 kusů a prodával se deset let, u Chironu si Bugatti věří rovnou na 500 kusů. Samozřejmostí je i fakt, že po základním kupé, objeví se i roadster a několik speciálních edic. Tak či tak prý po světě běhá již několik desítek lidí, co mají za Chirona složenou zálohu a budou tak první, kteří nový vůz vyzkouší.

Co nás ovšem na Chironu zajímá nejvíc, jsou jeho výkony. Základem hybridního ústrojí bude osmilitrový šestnáctiválec uspořádaný do dvojitého W, disponující elektrickými turbodmychadly. Celkový výkon bude činit 1500 koní, což bude stačit k tomu, aby Chiron upaloval z nuly na sto za nějaké dvě sekundy. Maximální rychlost bude překračovat 450 km/h a plná nádrž vystačí při maximálním výkonu zhruba na deset minut. Kdyby vám však nedošel po deseti minutách benzín, dojdou vám po patnácti pneumatiky. Jinak bude ale Chiron velmi úsporný, neboť kombinovaná spotřeba by měla činit zcela rozumných 20 litrů na sto.

Na celkový vzhled Chironu si budeme muset počkat, zatím jsou k dispozici jen potutelně pořízené fotografie, na kterých se vyjímají zaplachtované prototypy.