Octavia RS TDI poprvé s pohonem všech kol

RS 4WDUž v testu na dieselovou Octavii RS jsem si musel postěžovat, že má vůz ve zvyku protáčet na výjezdu ze zatáček vnitřní, odlehčené kolo. To ztratí trakci pod náporem točivého momentu, přicházejícího s nadechnutím turbodmychadla, a z efektního výjezdu se tak stává smrdící guma.

Mladoboleslavská Škoda ovšem volání mé i mých kolegů vyslyšela a nabízí řešení. Dieselovou Octavii RS si totiž od nynějška můžete dopřát ve variantě s pohonem všech čtyř kol. Ten je spárován výhradně se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a nabídnout by měl kromě nově nabité dynamiky, i výrazně lepší bezpečnost.

Stejně jako u všech dalších Octavií a Škodovek obecně, je i RS vybaveno spojkou Haldex, která rozděluje točivý moment v závislosti na aktuální situaci. Ostatní prvky zůstaly neměnné a pod kapotou se tak stále ukrývá dvoulitrový přeplňovaný diesel, nabízející výkon 135 kW a točivý moment 380 Nm. Z nuly na sto to RS se „všehrabem“ zvládne za 7.6 sekundy. Maximální rychlost potom činí 228 km/h.