Audi RS6 Avant a RS7 Sportback dostaly silnější verzi performance

Člověk by si skoro řekl, že výkon RS6 a RS7, poháněných přeplňovaným osmiválcem 4.0 TSFI o síle 560 koní, musí ke štěstí stačit každému. Ovšem není tomu tak a Audi tak nezbývá nic jiného, než začít kouzlit pár poníků navíc. Zmíněné dva vozy proto vznikly ve verzi performance, která přidává výkon a točivý moment, a auto ještě o něco zrychluje.

Pomocí zvýšení plnícího tlaku turba, posunutím omezovače otáček, jinými výfukovými ventily a samozřejmě i změnami v elektronice, podařilo se ze standardního motoru vydolovat zajímavých 45 koní navrch. Výsledkem je tedy stádo 605 koní a točivý moment 750 Nm při využití krátkodobého overboostu. Tyto hodnoty putují skrze poupravenou osmistupňovou převodovku na všechna kola.

A o kolik že teda obě Audi zrychlily? Jak RS6 Avant, tak i RS7 Sportback, umí ve verzi performance akcelerovat z nuly na sto za 3.7 sekundy, což je oproti standardním modelům rychlejší o dvě desetiny sekundy. Výrazně větší rozdíl je to samozřejmě při měření z nuly na dvě stě. Zde performance verze excelují s časem 12.1 sekundy, za kterým zaostávají standardní varianty o 1.4 sekundy. Maximální rychlost činí stále obligátních 250 km­/h, ale budete-li chtít vytřískat více, stačí přikoupit příplatkový aerodynamický paket. Ten zrychluje vůz na 280, případně až na 305 km/h.

Ani přes všechno to posilování a zrychlování, nepohnula se u obou vozů papírová spotřeba. RS6 Avant tak stačí průměrně 9.6 litru na sto kilometrů, RS7 Sportback potom o decku méně.

Co do vzhledu, lehce pozměněný je přední nárazník, který disponuje většími průduchy pro vzduch. Nová jsou také jednadvacetipalcová kola s exkluzivním designem a odstín laku modré barvy, nazvaný Ascari.

Do prodeje vstoupí oba modely v listopadu a známy jsou v tuto chvíli jen německé ceny. RS6 Avant performance vyjde na 117 tisíc euro (3.1 milionu korun) RS7 Sportback performance potom na 121 700 euro (3.3 milionu).