Chevrolet představil novou generaci legendárního osmiválce

2015-chevrolet-perfromance-zz6-002-1Kdo se pohybuje okolo aut, musel někdy alespoň zaslechnout výraz Small Block, spojený s legendárním osmiválcovým motorem z dílen Chevroletu. Tato oblíbená koncepce je nedílnou součástí americké automobilové kultury již od roku 1955 a i když se během let změnilo mnohé, základ zůstal stále stejný. Nyní přichází Chevolet s novou generací.

Aby bylo jasno, novou generaci klasického Small Blocku byste v produkčních vozech hledali marně. Jedná se o takzvaný „crate engine“ tedy o motor, který si koupíte jako celek a pomocí unifikovaných montážních bodů použijete v autě, ve kterém zrovna potřebujete. Ať už tedy stavíte hot-rod, nebo chcete vdechnout trochu nového života do veterána se starým motorem, hotový motor od Chevroletu přijde vhod.

Motor má nově označení ZZ6 a zůstal mu klasický objem 350 kubických palců (5.7 litru). Na litinový blok se usadily nové hliníkové hlavy Fast Burn a do nich systém rozvodů, převzatý z modernějších osmiválců LS. Klasický karburátor sedí na novém vylepšeném sání a v útrobách pohonné jednotky se ukrývá kovaná klika a hliníkové písty. Zakoupíte-li motor kompletní, to znamená včetně karburátoru, alternátoru a dalšího příslušenství, slibuje Chevrolet výkon 405 koní a točivý moment 550 Nm. A to je skutečně dostatečný výkon pro každou stavbu. Nicméně kdyby to náhodou nestačilo, vždy je možnost ladit agregát dál.

Motor se veřejnosti představí na oblíbeném veletrhu SEMA, který je z velké části věnován právě úpravám a stavění aut. K zakoupení bude po boku mnoha dalších hotových motorů. Pro všechny stavitele má Chevrolet od čtyřválcového Ecotecu až po monstrózní osmiválce LSX, atakující svým výkonem 800 koní.