Ford zvažuje ostřejší než ostrý Focus RS

2016 Ford Focus RSFocus RS ještě pořádně nevyjel mezi lidi, a už se dozvídáme o drsňácké, ostřejší edici, která prý doplní standardní model. Speciální RS s největší pravděpodobností neposílí na výkonu, ale ztratí nějaká ta kila a hovoří se i o výměně klasického šestistupňového manuálu za speciální dvouspojkovou převodovku. Kdy se nové verze dočkáme, to je zatím ve hvězdách.

Asi nejdůležitějším prvkem, který lze od ultimativního Focusu RS očekávat, je již zmiňovaná hmotnost. Ne že by byl „FoFo“ s 1575 kilogramy nějaký buřtík, nicméně pravdou je, že 100 kilogramů dolů, o kterých se hovoří, mu rozhodně prospěje. Této úspory by se mělo dosáhnout za použití karosářských dílů z materiálu známého jako CFRP (carbon reinforced plastic), výměnou klasických brzd za karbon-keramické, a podvozkovými díly z hliníku. Jako ze světa závodění je potom prohození klasických skel za plexi a oholení interiéru od přebytečné (asi spíše veškeré) hlukové izolace.

Co do pohonného ústrojí, nemělo by se kromě převodovky změnit asi nic. Pohonnou jednotkou tak s nejvyšší pravděpodobností zůstane přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s výkonem 350 koní a točivým momentem 440 Nm.

Je zřejmé, že Ford odstartoval spolu s Mercedesem válku hot-hatchů na nové, vyšší úrovni. Německá značka s trojcípou hvězdou totiž nedávno představila faceliftovaný model A45 AMG, který díky 381 koním umí z nuly na sto za 4.2 sekundy. To je o celou půlvteřinu před Focusem RS a je proto naprosto jasné, že si to Ford nemůže nechat líbit.