Mercedes musí navyšovat výrobní kapacitu dvanáctiválců

AMG V12 3Velkým dvanáctiválcovým motorům již delší dobu zvoní hrana, nicméně jak je vidět, poptávka po nich stále trvá. Mercedes se dokonce setkává s tak silným zájmem zákazníků, že musí navyšovat výrobní náklad svého šestilitrového bi-turba – dost možná posledního dvanáctiválce, který se vyhne nutnosti v podobě hybridních technologií.

A pravděpodobně to je ten důvod, proč poptávka po AMG modelech S65, SL65 a GL65 roste. Nebude totiž dlouho trvat a současný motor o síle 630 koní bude elektrifikován, což je věc, o kterou u AMG Mercedesu rozhodně nestojíte. Zákazníci si tak chtějí užít ještě poslední syrovou V12 předtím, než zasáhne nevybíravá ruka emisních limitů a stane se z ní Prius na steroidech.

Aby Mercedes uspokojil všechny zájemce, začne motory kromě stávající továrny v Affalterbachu, stavět ještě na separátní výrobní lince v Mannheimu. Zde se manufaktura dvanáctiválců rozjede v únoru příštího roku a pochopitelně zůstane zachována filozofie „jeden muž, jeden motor“ kdy každou z pohonných jednotek montuje jeden pracovník.