Testovací bábi Zonda se dočkala repase a uložení v muzeu

IMG_1561Vezmeme-li v potaz cenu a užitnou hodnotu supersportu Pagani Zonda, je jen velmi málo pravděpodobné, že by s ním majitelé najížděli nějaké větší počty kilometrů. Přesto však existuje jeden kus, a konkrétně druhý vyrobený, který za svůj život naskákal více než milion kilometrů. Familiárně se mu přezdívá La Nonna – babička.

La Nonna samozřejmě nikdy nebyla v držení majitele, ale dlouhá léta odedřela coby testovací vozidlo přímo u Pagani. Zde její příběh začal v roce 1998, kdy se zrodila jako druhý testovací prototyp, mající pod kapotou vůbec první konfiguraci pohonného ústrojí, označeného C12. Jednalo se o dvanáctiválec M120, samozřejmě jak jinak než od AMG, který z objemu šesti litrů doloval výkon 394 koní. Později však základní motor vystřídal větší dvanáctiválec, tentokrát sedmilitrový a postupně se testovaly další a další komponenty pro různé verze.

Toto jediné auto tedy vystřídalo a otestovalo téměř všechny konfigurace modelu Zonda, přičemž za svou dlouhou službu najelo okolo milionu kilometrů. Otázka pochopitelně zní, které díly zůstaly na celém voze originální, tedy s rokem výroby 1998. Moc jich zřejmě nebude.

Nyní už odešla La Nonna na zasloužený odpočinek. K šedesátým narozeninám Horacia Paganiho byla plně repasována, samozřejmě do původní podoby, ve které kdysi vyjela. Vůz je momentálně k vidění přímo v továrně Pagani, zde se ovšem dlouho nezdrží. Již brzy se totiž přesune do nově otevíraného muzea značky.

zdroj: prototypezero.com