Příští Megane RS dostane menší motor a dvouspojkovou převodovku

Snimek 103Emisní limity postupně zabíjí vše zajímavé ve světě aut a další na přetřes zjevně přijde jeden z nejlepších sportovních hot-hatchů trhu. Renault Megane RS, jehož novou generaci aktuálně vyhlížíme, se totiž bude muset kvůli spotřebě a emisím vzdát svého výborného přeplňovaného dvoulitru a nahradit jej šestnáctistovkou.

Menší motor rozhodně neznamená nižší výkon. Koneckonců i konkurenční Peugeot 308 GTI doluje ze svého 1.6 THP výkon 270 koní, takže tady problém není. Nižší obsah ovšem znamená výrazně větší turboefekt a turbo-lag, takže se motor bude dlouho nadechovat než zabere a v nejvyšších otáčkách mu zase bude dříve docházet síla. Konkrétně by měl nový Megane RS dostat stejnou pohonnou jednotku, která se ve dvousetkoňové verzi nachází v aktuálním Cliu RS.

Od menšího Clia si Megane RS nevezme jen motor, ale i některé další prvky. Tak například můžeme nadále zapomenout na elegantní třídveřovou karoserii, která bude nahrazena jen a pouze pětidveřovou variantou. No a nakonec je tu převodovka. Megane RS bez manuálu si neumím představit, ale Renault se zjevně chystá uvést na trh verzi, vybavenou samočinným dvouspojkovým ústrojím EDC. O něm Renault tvrdí, že přiláká výrazně více zákazníků. Vyvstává teď velká otázka, jestli to bude jediná převodovka, se kterou bude nový Megane nabízet, nebo jestli půjde bok po boku s manuálem

Asi jediná vysloveně dobrá zpráva v tom souboru informací je tedy ta, že současná generace Meganu RS bude ještě nějakou dobu k dispozici. Starý dobrý dvoulitr s třídveřovou karosérií se bude prodávat vedle nového civilního Megane zhruba dallší dva roky, než se v roce 2017 představí generace nová.