Toyota 86 GRMN je lehčí, výkonnější a pouze pro Japonsko

ta861512-02a-1O Toyotě GT 86 jsme v kombinaci s tuningovou divizí GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) slyšeli již dříve. Už při představení loňského konceptu se hovořilo o změnách v aerodynamice, o snižování hmotnosti a taky o posilování dvoulitru pod kapotou. No a nyní před námi stojí skutečná produkční verze, určená pro zákazníky.

Jen aby bylo jasno, určená bohužel pouze pro ty japonské zákazníky. Evropané si musí nechat zajít chuť, nicméně nutno poznamenat, že si z tuningových dílů, které mimochodem nejsou nijak unikátní, umím představit i lépe postavené Toyobaru. Tak přinejmenším bych se asi s klidem vyhnul obřímu přítlačnému křídlu, které GRMN nainstalovalo spolu s přední splitterem pod nárazníkem. Vedle aerodynamiky přibyly také širší zadní ráfky a lepší, ventilované brzdy se šestipístkovými brzdiči vpředu.

Co je však o kus zajímavější, to je celkové zrychlení auta. Z původního atmosférického dvoulitru se díky jinému sání a výfuku, podařilo vydolovat 216 koní místo původních 200. Na zadní nápravu se síla navíc přenáší jinou převodovkou s kratším převodem, takže i tady je zjevný příslib lepší akcelerace. No a pochopitelně se snižovala i hmotnost. Původně plechová kapota je nově z laminátu a šlo se dokonce tak daleko, že některá okna nahradilo plexi. Celková úspora činí hezkých 45 kilogramů.

Jak už bylo řečeno, Toyota 86 GRMN bude určena pouze pro japonský trh a ani tady si jí příliš neužijí. Výroba je totiž omezena na pouhých 100 kusů, z nichž každý bude stát nějakých 1 345 000 korun. A to je vcelku hodně peněz.

Novinku z dílen tuningové divize si můžete užít i na videu, ale musíte přežít japonský komentář, jenž je pro drtivou většinu z nás předpokládám zcela nesrozumitelný.



YouTube Direkt