Volkswagen definitivně ukončil výrobu aktuálního Phaetonu

2005 Volkswagen PhaetonJen málo aut se udrží v rámci jedné generace v produkci tak dlouho, jako právě limuzína Volkswagen Phaeton. Vlajková loď Volkswagenu se sice prodávala celých 14 let, ale pozadí jejího prodeje je přece jen malinko smutné. Phaeton je již delší dobu nejpomaleji prodávaným vozem značky, což byl jeden z důvodů, proč se jeho výroba zastavila.

Za jeho nízké prodeje může zejména cena, která je vzhledem k postavení na trhu neospravedlnitelná. Volkswagen za svůj 14 let starý model žádal přinejmenším 89 650 euro (2 420 000 korun) což jej činilo o více než 8 tisíc euro dražší oproti výrazně novější Audi A8. Vlastně jediný důvod, proč se Phaeton udržel v prodeji tak dlouho, spočívá v tom, že nikdy nesplnil prodejní plány. Zkráceně řečeno, vůz prakticky nikdy nic nevydělal, protože se jeho vývoj a režie z tržeb nikdy nezaplatily.

Konec Phaetonu uzavře také továrnu v Drážďanech, což je vlastně nejmenší výrobní linka Volkswagenu vůbec. Uzavřena zůstane rok, během kterého dojde k předělání a následně spuštění výroby jiného modelu. Zdejších 500 zaměstnanců bude přesunuto do většího výrobního závodu v německém Cvikově, kde se vyrábí klasika v podobě Passatu a Golfu.

Otázka zní, co bude s modelem Phaeton dál. Druhá generace je již dlouho oznámená a v jejím vývoji jsou nemalé peníze, přesto se však Volkswagen k uvedení na trh nemá. Poslední zpráva zní, že se vůz oproti plánu opozdí z důvodu optimalizace výrobních nákladů. Tato informace však přišla ještě před velkým emisním skandálem a na místě jsou tedy pochybnosti, jestli se nového Phaetonu vůbec kdy dočkáme.