Automobilka Jannarelly oživuje klasické roadstery z padesátých let

jannarelly-design-1-front-1-g-a3-1Když se řekne jméno Anthony Jannarelley, jen málokdo bude vědět, o koho vlastně jde. Jedná se však o poměrně výstředního designéra, jenž navrhl arabské supersporty Lykan HyperSport, Fenyr SuperSport nebo Zarooq SandRacer. Z jeho pera pochází i nejnovější projekt, tentokrát zaštítěný vlastní značkou Jannarelly.

Vůz nese vskutku jednoduchý název Design-1 a na rozdíl od předchozích Jannarelleyho prací, nejedná se o sci-fi hypersport, nýbrž o retro sporťák. Vůz si bere za vzor roadstery padesátých a šedesátých let a musí se mu nechat, že se mu to vcelku daří. Elegantní karoserie je v tuto chvíli pouhým konceptem, ovšem kdyby se zadařilo ponechat většinu jejích součástí, jednalo by se o velmi pěkný kousek.

Ani v útrobách nepodobá se vůz ničemu, na čem Anthony dělal doposud. Místo přeplňovaných osmiválců s monstrózními zástupy koní, je v zadní části Designu-1 umístěn atmosféricky plněný šestiválec, honosící se objemem 3.5 litru. Jeho síla 304 koní se přenáší na zadní kola skrze manuální převodovku a slíbena je nádherná pohotovostní hmotnost pouhých 710 kilogramů. Design-1 se prý z nuly na sto rozjede za pouhé čtyři sekundy.

A potom je tady i dobře znějící dostupnost a cenovka. Jannarelly chce svým produktem zasáhnout především americký a západoevropský trh, kde vůz nabídne za poměrně rozumných 55 tisíc dolarů (1.4 milionu korun). Půjde-li vše podle plánu, spustí se manufaktura již v létě tohoto roku.