Co mě štve na autech a kolem nich: Netopící diesely

car-air-conKaždý kdo měl na základní škole fyziku ví, že teplo je prakticky jen odpadním produktem práce motoru. Spalovací motor jako takový je totiž věcí tristně neúčinnou a strašná spousta energie je jednoduše protopena do pryč. A tak se už desítky let snaží inženýři přijít na to, jak donutit motor méně topit a více jezdit. Jenže s tím přišlo jedno úskalí.

Ti co si až dosud nevšimli, tak venku skutečně začala zima. Už i matička Praha dostala svůj přísun sněhu a překvapení lidé jezdí a bourají do sebe o sto šest. A v téhle zimě a marastu si představte, že chcete někam vyjet. Nasednete tedy do auta, stejně jako já nahodíte dieselovou šestnáctistovku (jakoukoliv, na současném trhu je jich nespočet) a vydáte se na cestu. Že netopí skoro hned, to je pouhá logika, ale že ten krám netopí ani za 10 kilometrů, to už je vcelku otrava. Pokud nemáte hned za barákem nějaký táhlý kopec, ohřívá se motor na provozní teplotu neskutečně dlouho. A vy sedíte uvnitř v kabátu a v kulichu, a co chvíli zkontrolujete rukou omrzlý výdech, jestli už třeba nevykazuje alespoň nějaké známky teplého vzduchu. A ono stále nic. Efektivní a úsporné motory jsou sice krásná věc, ale to nepohodlí, které v zimě přináší, to vám nikdo nevynahradí.

Existuje ovšem jedno řešení a tím je nezávislé topení. Takový dobře nainstalovaný bufík s dálkovým ovládáním, ten umí zachránit mnohé. Jen co ráno otevřete v posteli oči, už mačkáte na dálkáči tlačítko ON. A jen co se vykutálíte před barák, už přicházíte k hučícímu autu, které topí!



2 komentáře k “Co mě štve na autech a kolem nich: Netopící diesely

  1. Adam 5.1.2016 22:51

    To poměrně řešej vyhřejvaný sedačky a vytápěný podzemní garáže 😉

    • Dominik Valášek 6.1.2016 10:01

      Jenže vyhřívaný sedačky nezahřejí ruce a s garážema sice souhlasím, ale ty se také nepoštěstí vždycky 🙂

Komentáře jsou vypnuty.