Koncern FCA odhalil pravý důvod konce Dodge Viper

2015-Dodge-Viper-7Letos to bude naposledy, co si budeme moci (spíše Američané budou moci) objednat nového Vipera. Legendární neandrtálský sporťák během příštího roku ukončí svou kariéru, která poprvé začala již v roce 1992. Původně se mluvilo o tom, že za koncem stojí nízké prodeje, nyní ale vyvstala z útrob značky informace, která odhaluje pravý problém.

Americký magazín Motor Trend přišel se zprávou, že Viper ve skutečnosti nekončí jen kvůli prodejům, ale hlavně kvůli bezpečnosti. Na první pohled se to sice může zdát poněkud malicherné, ovšem faktem je, že Viper nesplňuje bezpečnostní standard FMVSS #226, který vyžaduje, aby měl vůz boční airbagy, překrývající v případě nehody prostor okna. A proč tedy Chrysler nějaké nevzal a nezačal je do Viperu montovat? To by bylo sice hezké, jenže ty pytle se tam prostě nevejdou. Viper je v oblasti dveřního rámu už teď poněkud těsný a kdyby se přidal na každou stranu ještě airbag s potřebnou montáží, už by se do něj takřka nedalo nastoupit.

Takže co by řešení celého problému vyžadovalo? Pravděpodobně facelift, v rámci kterého by se změnil tvar střechy a možná i dveří, aby se airbag vešel. Jenže v tu chvíli se opět objevuje problém s nízkými prodeji a automobilce se takové úpravy auta, kterého se prodává tristně málo, zkrátka a jednoduše nevyplatí. Kombinací těchto problémů tedy padlo definitivní rozhodnutí o tom, že Viper během příštího roku skončí.

Alespoň drobná jiskra naděje se však objevila záhy po tomto oznámení. Viper by se prý mohl v budoucnu vrátit, bude to však mít pár háčků. Už se nebude jednat o ojedinělou koncepci s plochým rámem, na který jsou uchyceny panely karoserie, nýbrž o samonosnou karoserii na unifikované koncernové platformě. Z toho automaticky vyplývá, že je úchylně velký desetiválec o objemu 8.4 litru ze hry a bude případně nahrazen výrazně menším motorem. Suma sumárum tedy lze říci, že „opravdový“ Viper končí definitivně a jestli se v budoucnosti něco objeví, bude to jen vůz  bazírující na slavném názvu.