Právě testujeme: BMW X6 40d xDrive

P1120390Pokud nějaký vůz v historii BMW zdvihal opravdu hodně velké diskuze ohledně směřování a filozofie značky, byla to právě X6. Mohutné SUV spadá velikostně do stejné kategorie jako model X5, ovšem oproti němu disponuje karoserií, připomínající boční siluetou kupé. Je tedy X6 jen nepraktický mastodont, nebo se jedná o dobré a fungující auto?

Hned z první dobré mohu bez rozmýšlení potvrdit, že B je v tomto případě správně. X6 si sice nehraje na praktické auto, jeho kufr nenabírá obřích rozměrů a zadní lavice pohostí spíš menší osoby, ale co do uživatelského a jízdního komfortu, staví se X6 prakticky na špici. V útrobách dobře zpracovaného, elegantní hnědou kůží obšitého interiéru, nachází se solidní výbava, špičkový infotainment iDrive s navigací a komfortní sportovní sedadla, ve kterých se lze posadit za volant nízko a do takřka ideální pozice.

Pod kapotou kultivovaně přede řadový šestiválcový třílitr spalující naftu, který podává velmi důstojný výkon 313 koní. Plnění dvěma nestejně velkými turbodmychadly zaručuje mohutný zátah v celém rozsahu otáček. Koneckonců 630 Nm točivého momentu není ani trochu nízká hodnota, zejména je-li dostupná poprvé už od 1500 otáček za minutu.

O zavěšení se v případě testovaného vozu stará adaptivní podvozek, nastavitelný ve dvou tuhostech. V režimu Comfort žehlí vůz nerovnosti s přehledem, stále však na silnici nepůsobí jakkoliv rozměkle nebo houpavě. Volba sportovního režimu odpružení přitvrdí a tuhé začne být i řízení. Tehdy už jsou veškeré náklony karoserie velmi dobře potlačeny a X6 umí i v zatáčkách pelášit obdivuhodnou rychlostí.