Volkswagen představil koncept Tiguan GTE Active

vw-tiguan-gte-active-concept-19-1Na severoamerickém autosalonu v Detroitu, jenž otevírá své brány právě dnes, představil Volkswagen nejnovější koncept. A jak už možná sami tušíte, musí se Volkswagen ve světle současných událostí snažit, aby byl onen koncept co možná „nejzelenější“.

Nikoho tedy nepřekvapí, že i přes svůj drsňácký vzhled, jedná se o vůz s hybridním pohonem. Koncept nese název Tiguan GTE Active a navazuje na starší projekt elektrifikovaného Tiguanu. Oproti němu se však pochlubí vyšším podvozkem, mnohými doplňky a také vylepšeným systémem pohonu. V útrobách vozu ukrývá se hned trojice motorů, z nichž dva jsou elektrické, po jednom na každé nápravě. Zatímco ten přední je v zásadě jen pomocný a má výkon 54 koní, zadní disponuje stádem 114 koní a pohání vůz prakticky za všech běžných okolností. Jako přídavný pohon i generátor potom slouží turbem přeplňovaný čtyřválec, mající 148 koní.

Dohromady 221 koní je možno využívat několika způsoby. Zatímco v čistě elektrickém módu jede pouze zadní motor a přední se připojuje v případě potřeby, ve standardním módu se v závislosti na okolnostech přidává i benzínový motor. Ten může buď běžet a dobíjet baterie (čistě elektrická energie vystačí na nějakých 32 kilometrů), nebo pohánět přední nápravu skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku. Nechybí samozřejmě ani ostrý GTE mód, ve kterém všechny komponenty pracují společně pro dosažení maximálních výkonů. V tomto režimu umí Tiguan zrychlit z nuly na sto za 6.4 sekundy. Baterie je možné dobíjet jednak zmíněným benzínovým motorem, jednak i ze zásuvky jako u elektromobilu. Plně dobitý a dotankovaný Tiguan GTE zvládne ujet přes 900 kilometrů na zátah.

Zda se konkrétně Tiguan GTE Active dočká sériové výroby, to není úplně jisté. Klasický Tiguan GTE je ovšem potvrzen a měl by se na americkém trhu objevit již někdy v průběhu příštího roku.