Jaguar Land Rover nabídne motory Ingenium ve třílitrové verzi

f-paceModulární platforma motorů Ingenium, to jsou nejen snížené výrobní náklady vlivem unifikovaných dílů, ale i možnost libovolně přidávat a odebírat válce bez nutnosti dalšího vývoje. Stávající dvoulitrové benzínové a naftové jednotky, doplní tak již brzy ještě třílitrové šestiválce, nahrazující vidlicové motory.

Štosovatelnost válců, kdy každý má rovného půl litru, je vlastně velmi výhodná věc. Malé modely mohou být poháněny třeba tříválci o objemu jednoho a půl litru, velké a silné modely dostanou pro změnu řadové šestiválce s objemem tří litrů, dramaticky vyšším výkonem, ovšem pořád stejnou architekturou. Právě na tomto principu je Ingenium založeno a už příští rok se vedle zmiňovaných čtyřválců, dočkáme i nových šestiválců.

Nové třílitry budou k mání v celkem šesti variantách, z nichž tři budou spalovat benzín a tři naftu. Zatímco nejslabší vznětový agregát nabídne 275 koní, nejsilnější zážehový přiveze rovnou 500 koní. To už je teritorium mocného přeplňovaného pětilitru, který se aktuálně vyskytuje v nejsilnějších modelech obou značek.

Oproti stávajícím vidlicovým třílitrům, nabídnou nové motory Ingenium samozřejmě nižší výrobní náklady a tedy koncovou cenu, ale také nižší spotřebu a emise. Kromě celkové konstrukce Ingenia, která staví na minimálním tření, je zde totiž hromadně využit přímý vstřik a turbodmychadla.