Nový Ford Focus Electric nenabídne víc než 160 kilometrů dojezdu

New Focus Electric Fast Charge Time

Nový Focus Electric s rychlým nabíjením.

Už dlouhá léta se v USA prodává Ford Focus Electric, tedy elektromobil, se kterým se Ford v poslední době snaží dostat i do Evropy a nabídnout ho zákazníkům starého kontinentu. Jenže v době, kdy významné elektromobily nabízí hravě přes 300 kilometrů dojezdu, Focus trochu pokulhává a ani nová generace tento luxus nenabídne.

Místo toho, aby Focus uměl najet na jediné nabití okolo 300 kilometrů, což je trhem stanovená hodnota k překlenutí strachu z nízkého dojezdu, zůstane Ford u „nižšího“ dojezdu okolo 160 kilometrů na nabití. Na konkurenci v podobě Tesly nebo Chevroletu Bolt tak sice nedosáhne, ale zato má jiná esa v rukávu. V první řadě sází Ford na to, že menší baterie jsou nejen prostorově úsporné, ale také lehčí a především levnější. Navíc chce pro příští generaci, která přijde již na konci tohoto roku, nabídnout systém rychlonabíjení, který doplní kapacitu baterie na 80 % již za 30 minut času.

To, že se Ford nebude honit za velkými konkurenty z řad elektromobilů, vypovídá také o okolnostech, za jakých Focus Electric vlastně vznikl. Ford si svůj elektromobil postavit totiž musel a to kvůli vládnímu nařízení organizace CARB, která rozhodla, že šest největších automobilek na americkém trhu musí mít minimálně jedno bezemisní vozidlo. Ford tak Focuse vyvinul z nutnosti a za co nejnižší náklady, což je do určité míry vidět. Inu uvidíme, jak si povede druhá generace, a také jestli Ford vozidlo oficiálně nabídne i u nás.