Donkervoort D8 GTO-RS vnáší do šíleného světa ještě více šílenosti

donkervoort-d8-gto-rsJiž dříve bylo tajuplným obrázkem odhaleno, že dojde k proměně modelového portfolia bláznivé holandské značky Donkervoort. Základem bude i nadále model D8 GTO, vycházející velmi vzdáleně z původního návrhu Lotusu 7, ovšem přibyde závodní varianta R a potom také extrémní, výkonnější silniční verze RS, která se právě představuje.

Už základní D8 GTO rozhodně netrpí na nedostatek výkonu. Přeplňovaný pětiválec z Audi o objemu dvou a půl litru disponuje strašidelně znějícím výkonem 380 koní, který hýbe s autem vážícím pouhých 695 kilogramů. Díky tomu všemu zrychluje roadster z nuly na sto za tři sekundy a to má být verze D8 GTO-RS ještě rychlejší! O kolik přesně, to se bohužel neví. Z tiskové zprávy se dozvídáme jen to, že se na novém naladění motoru podílela firma Bosch a že výsledek je „zlejší, extrémnější a o kousek větší, než původní model“. Lze předpokládat, že nyní motor překonává výkonem hranici 400 koní.

Za zvětšenými rozměry stojí vylepšená aerodynamika, přepracovaná přední maska a také rozšíření rozchodu kol pro lepší stabilitu. Jaká další vylepšení byla lehkému roadsteru provedena, to se přesně neví. Donkervoort drží vše úzkostlivě pod pokličkou a víme tak jen o novém systému launch control pro co nejrychlejší starty.

Jelikož má být D8 GTO-RS striktně limitovaným modelem, je už od počátku stanoven výrobní strop na pouhých 40 kusů. Na 21 z nich už holandská značka obdržela objednávku a to i přes drastickou cenovku, která činí 151 173 euro (4.1 milionu korun).