Ford bude zvukem šálit řidiče k tomu, aby dříve řadili

image.php„Náboženství“ kolem papírových hodnot spotřeb a emisí nabírá na naprosto absurdních otáčkách. Kromě toho, že jezdíme s mnohdy zbytečně malými motory, jejichž úchvatná úspornost funguje pouze při předepsaném měření a nikoliv v reálném světě, budeme nyní i záměrně oblbováni zvukem, který se na nás bude linout z reproduktorů.

Na tónech z reproduktorů, imitujících zvuk motoru, by nebylo nic nového. Tato prapodivná vymoženost se používá u modelů, které se tváří být sportovními, ale nikoliv dostatečně sportovními na to, aby nějaký pořádný zvuk reálně vydávaly. Jenže nyní chce Ford rozšířit podvodný zvuk z reproduktorů i na menší auta, zejména potom vybavená titěrnými tříválcovými motory.

Automobilka totiž přišla na to, že si řidiči zvyšují spotřebu řazením ve zbytečně vysokých otáčkách místo toho, aby udržovali nejnižší možné. Může za to ten fakt, že mnoho řidičů řadí po sluchu, a když tříválec pod kapotou zní jako sekačka na trávu, raději motor více vytočí, aby zněl alespoň malinko zdravě a jako motor. Jenže správná cesta k nízkým emisím vede pouze tam, kde se motory podtáčí a drnčící tříválce se nechají skotačit pod kapotou, jako kdyby měly každou chvilku vylétnout ven.

Právě proto chystá Ford novinku v podobě nízkých tónů, znějících z reproduktorů mezi jednotlivými detonacemi motoru. Výsledkem bude, že se v interiéru chod motoru akusticky vyhladí a bude působit, jako by měl více válců. To by mělo řidiče obalamutit k tomu, aby řadili dříve, nešlapali na plyn a třeba dosáhli těch spotřeb, které jsou uvedeny na papíře. Jak ovšem hodlají vyřešit vibrace, které se z malých tříválců přenáší, to bohužel netuším…