Volkswagen uvádí facelift a nový šestiválec pro Amarok

2016-volkswagen-amarok-3.0 2Aby se motory v autech místo zmenšování zvětšovaly, to už se dneska moc nevidí. Proto je od Volkswagenu poměrně překvapivým krokem, že začne za pár měsíců dodávat pick-up Amarok, vybavený třílitrovým šestiválcovým dieselem, doplňujícím současný dvoulitr.

Nový motor je samozřejmě výkonnější a výrazně silnější. Zatímco současná vrcholná verze v podobě dvoulitrového čtyřválce TDI nabízela 180 koní a točivý moment 420 Nm, třílitr v nejsilnější variantě umí 224 koní a 550 Nm, dosahovaných již v 1500 otáčkách za minutu. Až přijde třílitrový turbodiesel v září na trh, bude z počátku k mání jen v této verzi. Postupně však přibydou ještě dvě slabší specifikace o výkonech 163 a 204 koní. Ve své třídě bude Amarok jediným vozem s podobnou jednotkou.

Na zbytku pohonného ústrojí se mimo patřičně dimenzovaných převodovek nemění prakticky nic. Amarok může být buď klasická zadokolka, nebo čtyřkolka a to ve dvou uspořádáních. V kombinaci s manuální převodovkou má Amarok připojitelný pohon přední nápravy, s osmistupňovým automatem se potom jedná o čtyřkolku stálou, vybavenou středovým diferenciálem Torsen.

Mimo nového motoru, dostane Amarok do vínku i nové řízení Servotronic, nový design přídě a také novou a lépe zpracovanou palubní desku, která má působit citelně kvalitněji, než ta dosavadní.