Citroen přichází se slíbeným novým odpružením

citroen-advanced-comfort 2Není to tak dlouho, co Citroen ohlásil definitivní konec svému geniálně pohodlnému hydropneumatickému odpružení. Jen co svůj životní cyklus ukončí současná generace C5, půjdou do důchodu i klasické „koule“, používané místo pružin a tlumičů. Jenže v souvislosti s touto zprávou, slíbil Citroen nový, obdobně komfortní systém.

A nyní je skutečně tady. Francouzský Citroen představil, a pomocí třiceti patentů i zaregistroval, svůj nový systém Advanced Comfort. Ten navíc nespočívá jen v podvozku, ale v komplexním užití několika komponent, které by souhrnně měly přinést jízdu „jako na létajícím koberci“.

První na přetřes jdou pochopitelně tlumiče, které jsou ve výsledku možná jednodušší, než jsme vůbec čekali. Vozy Citroenu budou totiž vybaveny klasickými tlumiči a pružinami, ovšem doplněnými o hydraulické aktivní dorazy. Ty začnou pracovat na větších nerovnostech, zpomalí pohyb pístnice v obou směrech a vyhladí ráz od silnice, který se potom nepřenese tolik k posádce.

Zavěšení je ovšem pouze jedním prvkem. Tím dalším je použití lepených spojů při spojování dílů nápravy s karoserií. Lepené části se zde budou střídat s těmi svařovanými, čímž vznikne tuhé, lehké, ovšem pružnější uložení. Výsledkem je opět méně vibrací přenášených do karoserie, a tím pádem i k posádce.

No a posledním, neméně důležitým komponentem, jsou zbrusu nová sedadla z paměťové pěny. Citroen zde využije technologii z matrací na spaní, které se přesně přizpůsobují libovolnému pasažérovi, a následně se vrací do původního tvaru. I tady se jedná o eliminaci otřesů, vnímaných pasažéry.

Na obrázcích vidíte první prototyp v podobě Citroenu C4 Cactus, který předchází sériové produkci. Na různé modely Citroenu se začne technologie Advanced Comfort aplikovat od příštího roku a nepůjde jen o vozy vyšších kategorií. Rok poté, tedy od roku 2018, se Advanced Comfort dočkáme i u dceřiné luxusní značky DS Automobiles.