Čtveřice klasických pick-upů zdobí americké poštovní známky

truck-stamps-1-2Poštovní známky s motivem aut jsou v USA oblíbená komodita. Vydávající americká pošta už poctila veřejnost klasickými svalnatými auty ze šedesátých v roce 2013, hot-rodem od Fordu v roce 2014 a nyní pokračuje čtyřmi klasickými a historicky významnými pick-upy.

Jako první je na cestě napříč historií amerického pick-upu model dnes již skoro zapomenuté značky. International Harvester D-2 z roku 1938 je považován za první „truck“ jehož design hrál při navrhování významnou roli. Vůbec poprvé se nejednalo o nehezkou, čistě účelovou krabici, ale o auto, které se mělo líbit. D-2 tedy přineslo chromovanou mříž chladiče vytaženou do blatníků, zaoblené tvary a další speciality.

Ford F-1 se objevil v roce 1948 a jednalo se o první pick-up Fordu, který se na trhu objevil od Druhé světové války. Zároveň byl také prvním užitkovým vozem americké značky, který nespoléhal na základ v běžném osobáku. F-1 měl zcela nový design, na svou dobu sofistikované odpružení a za první rok se jej prodalo 300 000 kusů.

Ze stejné éry pochází i pick-up Chevrolet, přezdívaný Advance-Design. Ač je na známce vyobrazen ročník 1953, svůj debut měl Chevrolet již v roce 1947, rok před Fordem, což z něj dělá vůbec první poválečný pick-up Ameriky. Vůz poháněný řadovým šestiválcem byl natolik populární, že byl ve výrobě prakticky beze změn až do roku 1955.

Nejnovějším kusem na sadě známek je pradědeček moderních F-Series opět od Fordu. F-100 z roku 1965 přišel poprvé s novým rámem, jehož základ tvořily dvě příčky pod autem. Horkou novinkou bylo také vůbec poprvé použité nezávislé přední odpružení Twin-I-Beam, které se v různých obměnách dochovalo ve výrobě až do roku 1996.