Ocenění Motor roku patří letos osmiválci od Ferrari

Ferrari-488-GTB-engineAnketa International Engine of the Year uděluje velmi prestižní ocenění agregátům všech druhů i velikostí. A jak se ukazuje, umí být také velmi rozličná. Zatímco posledních sedm let výhradně motory do jednoho a půl litru, zaměřené na nízkou spotřebu a ekologii, letos zabodovalo Ferrari.

Nejoceňovanější jednotkou byl ve výsledcích letošní ankety motor s označením Ferrari F154, tedy osmiválec o objemu 3.9 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který podává výkon 669 koní. Návrat italské značky k přeplňování se tedy zjevně vyplatil a nový agregát již pohání dva modely. Nalezneme jej v supersportu 488 a v cestovně zaměřené Californii T.

Hlasující novináři u motoru oceňovali zejména nulovou prodlevu turba a progresivní přísun točivého momentu skrze celé spektrum otáček. Motor je zjevně natolik dobrý, že vyhrál rovnou čtyři kategorie. Vedle celkového ocenění Motor roku, vyhrál i Nejlepší nový motor, Výkonný motor a Motor o objemu od tří do čtyř litrů. Navíc si automobilka z Maranella veze domů ještě jednu trofej. V kategorii nad čtyři litry se totiž zadařilo dvanáctiválci 6.3 litru, který pohání Ferrari F12 TDF.

Co se dalších kategorií týče, dařilo se BMW, Fordu, Audi, Porsche i koncernu PSA. Litrový EcoBoost od Fordu si navíc odnáší v pořadí již pátou trofej, utrženou v kategorii do jednoho litru. PSA bodovalo se svým tříválcem 1.2 litru, BMW s 1.5 litrovým motorem z i8, Mercedes-AMG s dvoulitrem z A45, Audi se chlubí titulem pro svůj pětiválec o objemu 2.5 litru a Porsche bylo oceněno za přeplňovaný šestiválcový třílitr.