Honda patentovala jedenáctirychlostní tříspojkovou převodovku

dual_clutch_transmissionKdysi někdo řekl, že pravděpodobně nikdy nevznikne osobní auto, které by mělo víc než deset rychlostních stupňů. Japonská Honda má ale na toto téma jiný názor a před necelým měsícem si patentovala novou převodovku, disponující jedenácti rychlostmi a trojicí spojek. Kde se skříň objeví, to je zatím nejasné.

Snahou Hondy samozřejmě je, aby převodovka řadila rychleji, hladčeji a aby u ní nenastávaly poklesy v proudění točivého momentu na kola. Samozřejmě by se měla i výrazně zrychlit odezva na sešlápnutí plynu a žádost o rychlé podřazení, což je oblast, ve které dvouspojkové převodovky zaostávají. Co se uspořádání týče, žádné bližší informace nemáme, stejně jako zatím nedisponujeme žádným nákresem nebo obrázkem. Fotografie u článku je jen ilustrační.

Jestli se někdy jedenáctirychlostní převodovky od Hondy dočkáme v sériové výrobě, to je v tuto chvíli těžko říct. Někdo mluví o možnosti, že si Honda jen střeží nové nápady, někdo o připravovaném, ekonomicky zaměřeném automobilu, u kterého bude hrát každá troška na spotřebě velkou roli. Tak či tak je ovšem dlouhodobě vysledováno, že více než osm rychlostí nemá na spotřebu prakticky žádný významnější účinek.