Range Rover Sport jde do nového roku s novým motorem i technologiemi

Foto 2Jaguar Land Rover připravil pro svoje „malé-velké SUV“ drobnou technologickou obměnu na rok 2017. Range Rover Sport si tak veze řadu nových technologií, ať už jde o asistenci řidiče nebo o novou navigaci, ale jako prvnímu velkému SUV značky se mu dostává také úporného dvoulitrového dieselu z rodiny Ingenium.

Navenek přibyl vozu nový exteriérový paket Design Pack a v katalogu objevíme také nové barvy. V interiéru je to hlavně o technologiích, neboť zde nalézáme desetipalcový displej moderního infotainmentu InControl Touch Pro s navigací. Pro pomoc řidiči je tady aktivní systém udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu, inteligentní omezovač rychlosti, který čte značky a podle nich nastavuje rychlost (to zní přímo strašidelně) a asistent pro couvání s vlekem. Součástí voliče jízdních režimů Terrain Response 2 je také asistent Low Traction Launch, který pomáhá při rozjezdech na velmi kluzkém povrchu.

Až dosud byl Range Rover Sport vybaven výhradně šestiválcovými a osmiválcovými jednotkami, jenže nyní přibyl na začátek nabídky nový, ekonomicky zaměřený motor. Jedná se o jediný čtyřválec v nabídce, a sice dieselový dvoulitr Ingenium o výkonu 240 koní. Motor má díky sekvenčnímu přeplňování důstojných 500 Nm, umí papírovou spotřebu 5.2 litru na sto a zrychlení 0-100 km/h mu trvá rovných osm sekund. To je o 1.2 sekundy pomalejší, než v případě druhého nejslabšího motoru TDV6.

Zároveň se jedná o vůbec nejlevnější motorizaci. S novým dvoulitrem vyjde Range Rover Sport v základní výbavě S na 1 716 264 korun, což je o 108 tisíc korun méně, než kolik bychom dali za naftový šestiválec TDV6 ve stejné výbavě.