Právě testujeme: Mercedes-Benz SLC 200

p1160256Září se chýlí ke konci a teploty dost možná naposledy vystoupají přes 20 stupňů celsia. Jestli tohle není počasí na kabriolet, tak co potom? Já jsem do si do testu vzal ten nejmenší od Mercedesu a ačkoliv kabriolety nikdy nebyly přímo mou krevní skupinou, začínám jim pod paprsky slunce babího léta pomalu přicházet na chuť.

První co jsem udělal, jakmile jsem usedl (možná spíš upadl) do nízko uloženého sedadla v nepříliš prostorném interiéru, bylo hledání ovládání střechy. To se nachází ukryté pod jakýmsi víčkem u loketní opěrky a během několika sekund je pevná skládací střecha odložená v kufru. Ani přes její absenci ale do auta nijak zvlášť nefouká. Samozřejmě, že vám vítr čechrá vlasy, ale není to ten pravý důvod, proč si pořídit kabriolet?

Malý roadster si pod kapotou neveze nijak zásadně silnou pohonnou jednotku. Verze 200 znamená benzínový dvoulitr s turbodmychadlem, jenž nabízí 184 koňských sil a 300 Nm točivého momentu. Samozřejmě, u sportovního dvoumístného roadsteru by možná člověk čekal i vyšší hodnoty, nicméně vzhledem k velikosti auta a hmotnosti pod 1500 kilogramů i taková síla stačí. A SLC se rádo vydá i na svižné svezení po okreskách, kde je díky tuhému podvozku a velmi rychlému řízení poměrně zábavnou hračkou.