Hypersport od Aston Martinu a Red Bullu bude umět věci nevídané

aston-martin-red-bull-racing-am-rb-001-8Jen málokteré auto budí takovou vlnu nadšení, jako společný produkt Aston Martinu a stáje F1 Red Bull. Připravovaný hypersport bude výkladní skříní moderních závodních technologií, aplikovaných na silnici i na okruh, a my se po malých špetkách dozvídáme, co všechno vlastně bude umět.

Jak již bylo řečeno dříve, vozu s kódovým označením AM-RB 001 se vyrobí něco mezi 99 a 150 kusy na silnici a 25 kusů, určených výhradně na okruh. Každý bude disponovat řádně horentní cenou a pohonným ústrojím, sestávajícím z atmosférického dvanáctiválce schopného točit 11 000 otáček a hybridního systému, vypůjčeného ze světa Formule 1. Přesné výkony zatím nejsou známy, ale je naprosto jasné, že okruhová verze bude asi o něco výkonnější. Hovoří se o zrychlení 0-200 mil za hodinu (320 km/h) za 10 sekund…

Nyní ovšem vyplula na povrch ještě jedna dost neuvěřitelná hodnota, týkající se aerodynamiky. Jak je vidět na obrázcích prvního konceptu, AM-RB 001 nebude mít žádné přítlačné křídlo ani jiné agresivní aerodynamické prvky. Místo toho bude pod autem vymodelován důmyslný systém vzduchových kanálů, které budou zvyšovat přítlak jako nikdy předtím. Zcela konkrétně by měla okruhová verze vozu vygenerovat 1814 kilogramů přítlaku a to při pohotovostní hmotnosti, činící jednu jedinou tunu.

Výsledkem je, že auto bude moci v zatáčkách vytvořit boční přetížení rovnající se čtyřem G. Jen pro představu – normální auto při ostré zatáčce udělá asi jedno G a třeba hypersport McLaren P1 dosahuje za ideálních podmínek v zatáčkách celých dvou G. AM-RB 001 by tedy mělo umět dvojnásobek, což je naprosto nepředstavitelné.