Mercedes-AMG E63 S: driftovací mód a z nuly na sto za 3.3 sekundy

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,Mercedes konečně světu představil i poslední článek do skládačky jménem „nová třída E“. Po standardních modelech a verzi AMG E43, přichází dnes i „plnotučné“ AMG E63. To disponuje jako jediné z celé třídy E osmiválcem, konkrétně přeplňovaným čtyřlitrem o výkonu 563 nebo 603 koní.

Oněch 563 koní, spolu se 750 NM, patří standardní variantě E63, která díky nim zrychlí z nuly na sto za 3.4 sekundy a rozjede se na elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Silnější verze E63 S má potom právě 603 koní a 850 Nm, což zkrátilo čas potřebný k akceleraci z nuly na sto na 3.3 sekundy a zvedlo maximálku na 300 km/h. Oba modely jsou vybaveny stejnou devítistupňovou dvouspojkovou převodovkou AMG Speedshift

Aby mohla silná třída E akcelerovat takto omračujícím způsobem, musí jí v tom trochu pomoci pohon všech kol. Ten tady navíc není jen kvůli zrychlování. AMG E63 se kvůli němu stává o něco bezpečnější a také praktičtější, jelikož třeba na hory se s ním dostanete o dost snadněji, než se zadokolkou.

Jenže ani přes přítomnost pohonu všech kol, nemohl Mercedes dopustit, aby AMG přišlo o svoje legendární „koule“ a schopnost pálit pneumatiky. Řešením je takzvaný „drift mód“, který je standardem u verze S. Zapíná se tak, že se jízdní mód přepne na Race s vypnutým ESP a převodovka se uvede do manuálního režimu. V tu chvíli pošle chytrý pohon všech kol veškerou sílu pouze dozadu a z E63 se tak stává čistokrevná zadokolka, schopná driftovat stejně dobře, jako předchozí generace.

Poprvé bude E63 k vidění na listopadovém autosalonu v Los Angeles a do prodeje jde během příštího roku.