Právě testujeme: Seat Ibiza Cupra

p1160545Malé hot-hatche jsou obecně vzato asi nejradostnějším segmentem aut, na který lze narazit. Malá a roztomilá auta, která nasadila zlostný, zamračený kukuč, dostala dospělácké výfukové koncovky a umí sloužit v roli nákupní tašky, nebo jako hltač zatáček na oblíbené okresce. A Ibize Cupra jde obojí velmi dobře.

Oproti předchozímu modelu před faceliftem, pochlubí se aktuální verze ostré Ibizy jednou nezvyklou změnou. Její motor se totiž nezmenšil, jak bývá v dnešní době povětšinou zvykem, ale zvětšil se. Místo původní jedna-čtyřky tak pod kapotou nově nalézáme jedna-osmičku a nutno uznat, že se jedná o krok správným směrem. Turbem přeplňovaný motor má čilých 192 koní výkonu, 320 Nm točivého momentu a malá Ibiza s ním umí zaskočit nejednoho soupeře na světlech. I první polovina otáčkoměru bohatě stačí k tomu, aby třídveřový hatchback akceleroval s nevídanou vervou. Koneckonců, zrychlení z nuly na sto za 6.7 sekundy samo o sobě značí, že Cupra spadá mezi hodně svižná auta.

Jak dojde na zatáčky, cítí se navíc jako ryba ve vodě. Ibiza rychle mění směry, a i když jsou náklony relativně vysoké karoserie o kousek větší, než by bylo ideální, oblouky projíždí s jistotou a grácií. V boji s nedotáčivostí je ultimativním pomocníkem systém XDS, který brzdami do určité míry nahrazuje funkci samosvorného diferenciálu. Občas je poněkud k nevíře, co je Cupra schopná vytočit.

Tlumiče jsou u nejsilnější Ibizy dokonce adaptivní, takže se jízda po městě stává slušně snesitelnou. Jedinou nevýhodou ale bohužel zůstává nepříliš kvalitní odhlučnění. Od nerovností silnice se tak nepřenesou ani tak rázy do interiéru, jako spíš akustické rány od sedmnáctipalcových kol.