Kult: RAUH-Welt BEGRIFF

V souvislosti se vznikem prvního českého Porsche RWB – neboli RAUH-Welt BEGRIFF – jsme se rozhodli přinést článek popisující vznik japonského tuningového kultu, který je noční můrou všech sběratelů klasických, opečovávaných Porsche 964 a 993. Pokud však patříte k fanouškům, pohodlně se usaďte a pojďte se s námi podívat na auta jednoho šíleného japonského tunera.

Akira Nakai, známý také jako Nakai-san, o sobě poprvé davá vědět v devadesátých letech, kdy je členem drifterského týmu Rough World. V té době však neřídí legendární počin Ferdinanda Porsche, ale světoznámou Toyotu AE86. Své první Porsche si pořízuje ve 28 letech v době, kdy pracuje v karosárně. Vozem, který Nakai-sana navždy proslaví, je poškozené Porsche 911 Turbo (930).

Netrvá dlouho a Nakai se pouští do stavby jedné z nejslavnějších upravených 911 všech dob. Není tajemstvím, že si zakládá na exkluzivitě každého vyrobeného exempláře a každý vůz tedy specificky pojmenuje, aby byl spjat s majitelem. Nakai-san je milovníkem piva, což je jasným impulzem pro zvolení názvu jeho vlastního auta. Matně černé Porsche je ve světě známo jako „Stella Artois“.

Šest let poté Akira Nakai oficiálně zakládá tuningovou společnost RAUH-Welt BEGRIFF. V německém překladu „rauh“ znamená „drsný“, „welt“ znamená „svět“ a „begriff“ je výrazem pro koncept. Název společnosti je poctou zmiňovanému závodnímu týmu, ve kterém Nakai působil. Šíleně rozšířená Porsche se okamžitě stávají světovou senzací.

Každý bodykit, vycházející z tvarů tovární 993 GT2, je navržen na míru dle přání zákazníka. Obsahuje nový přední a zadní nárazník, nástavce prahů, zadní spojler a rozšířené blatníky. Je jen volbou majitele, jestli dá přednost decentnímu rozšíření, nebo se přikloní k až komicky širokému vozu. Nabídka RWB kromě bodykitu obsahuje vhodné podvozkové díly, kola či doplňková křidélka.

Po uzavření objednávky už zbývá jen domluvit termín, kdy sám mistr přicestuje z Japonska do vámi zvolené garáže kdekoliv po světě a osobně vám vůz sestaví. Nakai si zakládá na zhotovení celého vozu v přesně daném termínu, kvůli kterému se jeho práce mnohdy protáhne do pozdních nočních hodin. To však není problém, protože je poháněn cigaretami a milovaným pivem Stella Artois.

Přestože si mnoho majitelů v domácím Japonsku nechává vozy stavět hlavně pro okruhové použití, Akira věnuje veškerou péči tomu, aby celý tuningový kit na daný vůz sedl na milimetry. Svůj závodní nástroj tak můžete vzít a vystavit ho na nejbližší show. Pro mnohé může být překvapením i to, že je bodykit aerodynamicky funkční.

Tuning vzácných vzduchem chlazených Porsche je ale poněkud diskutabilní. Podle některých je Akira Nakai-san šílenec, podle ostatních je génius. Na závěr by bylo vhodné zmínit myšlenku, tvořící každé další RWB: „V podstatě je tuning o svobodě. Je to naše vlastní cesta. Neexistují zde žádná pravidla a regulace. Můžete dělat, cokoliv se vám zachce.“

Foto: SpeedHunters, Eurotuner, archiv