Sedmá generace BMW řady 5 přichází lehčí a s novou technikou

P90237221_highResJiž od 11. února nalezneme na tuzemském trhu sedmou generaci BMW pětkové řady. Vůz s interním označením G30 přišel s první čtveřicí motorů, nicméně od března jsou k mání také další tři varianty. I přes drobně větší rozměry je nová pětka zároveň lehčí a to až o 100 kilogramů. Svůj podíl zde má hliník, hořčík a pevnější ocel.

Mezi prvními motory, které dorazily na trh, jsou dva naftové a dva benzínové agregáty. Tím prvním a úplně základním, který lze jako jediný pořídit také s manuální převodovkou, je dvoulitrový diesel 520d o výkonu 190 koní. Společnost mu dělá ještě výkonnější třílitrový šestiválec 530d, nabízející 265 koní.

Na benzínové straně barikády si BMW připravilo dvoulitrový čtyřválec s označením 530i, jehož výkon činí 252 koní a dále i třílitrový šestiválec 540i o výkonu 340 koní. Poslední zmíněná verze v kombinaci s pohonem všech kol je navíc první „obyčejnou“ pětkou, jejíž zrychlení z nuly na sto se vejde do pěti sekund a proběhne za 4.8.

Kdo chce ale jezdit ještě rychleji, a teď myslím opravdu hodně rychle, ten sáhne po M550i xDrive. Tato M Performance varianta bude až do příchodu ostré M5 nejrychlejší pětkou trhu a nabízí osmiválec s výkonem 462 koní. V tomto případě akceleruje nové BMW za rovné 4 sekundy.

Spořivě smýšlející jedinci sáhnou naopak po plug-in hybridní variantě 530e iPerformance, která najede až 45 kilometrů pouze na elektřinu, nebo po aerodynamicky vylepšené 520d EfficientDynamics, honosící se papírovou spotřebou 3.9 litru na sto kilometrů.

Co se technologií a technické výbavy týče, BMW už se připravuje na plně autonomní řízení, které hodlá uvést do provozu v roce 2020. Nová pětka se proto pochlubí kompletní škálou jízdních asistentů od adaptivního tempomatu, přes čtení značek až po aktivní udržování jízdního pruhu. Dále je poprvé k mání i integrované aktivní řízení s natáčecí zadní nápravou nebo systém samočinného parkování, kdy řidič nemusí být ve vozidle a auto ovládá pomocí klíče s dotykovým displejem. Dotykový displej dostal vůbec poprvé také infotainment iDrive, jenž lze ovládat ještě gesty ruky.

Cena nové řady 5 začíná na českém trhu částkou 1 292 000 korun, kdy je vám k dispozici verze 520d se zmíněnou manuální převodovkou.